Moringa por » Erőnlét növelő, Vitamin pótló, Méregtelenítő

A ‘Moringa oleifera’ fa levelei, magja, és a növényből kisajtolt olaja kapcsán a közelmúltban fedezték fel, hogy milyen magas táp- és gyógyító érték található... Holott a fa már évszázadok óta megtalálható az ázsiai és afrikai vadonban!

A növény 18 aminosavat, köztük 9 esszenciális aminosavat, kb. 46 antioxidánst, 36 gyulladás gátló vegyületet és több mint 90 tápanyagot tartalmaz, így az egyik legjobb táplálék kiegészítőnek mondható!
Tudta, hogy a moringát természetes multivitamin-bombaként is számon tartják? >>>

Ideális étrend-kiegészítők sportolóknak

Azáltal hogy segíthet a jobb sportteljesítmény elérésében:

  • A moringa fokozza a fizikai energiát,
  • elősegíti a gyorsabb felépülést,
  • valamint a nagyobb szintű rugalmasságot és jobb érzékszervi észlelést.

A levelekben találhatóak az izoleucin és leucin nevű esszenciális aminosavak, melyek növelik a szervezet energia- és éberségi szintjét.

Ezeken kívül gyulladáscsökkentő és antiszeptikus hatással rendelkezik, felgyorsítja a sérülések esetében – például a vágásoknál, zúzódásoknál, és égéseknél – a gyógyulási folyamatot.

Dr. Monica G.Marcu (PhD), a Csodafa (‘miracle tree’) könyve szerint a Moringa tartalmaz:

  • 92 tápanyagot,
  • 46 antioxidánst,
  • 36 gyulladáscsökkentő hatású összetevőt,
  • 18 aminosavat, köztük az összes esszenciális aminosavval együtt.

Az emberi test képes különbséget tenni a természetes és a szintetikus táplálék kiegészítők között!

A szintetikus kiegészítők olyan mellékhatásokat okozhatnak, melyek miatt a szervezet nem képes elnyelni azok teljes tartalmát.

A Moringa por és tea egy 100%-ban természetes kiegészítő, melynek a tartalmát a szervezet teljes mértékben képes felhasználni.

A növény magas A- és C-vitamin, valamint vastartalommal rendelkezik (háromszor több vas van benne, mint a spenótban), ezáltal javítja a hemoglobin szintet a vérben.

Ennek köszönhetően a vér több oxigént tud az izmokhoz szállítani az aerob gyakorlatok során így segít növelni az anyacserét.

Moringa edzés előtt és után

 A Moringa oleifera segítségével edzés előtt és után is képes a szervezetet jobb teljesítményre sarkallni.

Edzés előtt mozgósítja a szervezetben előforduló természetes tápanyagokat, így az energia tovább tart, ellentétben a legtöbb cukrot tartalmazó edzés előtti kiegészítőkkel. Megnöveli az izmok rugalmasságát, melynek köszönhetően kevesebb sérülés és ficam alakul ki.

A fárasztó, fizikailag megterhelő edzés után is jótékonyan hat a szervezetre: A benne található több tucat vitaminnak, ásványi anyagnak köszönhetően. Az aerob testmozgás (a szervezet oxigént hasznosít az energiszükgés biztosításához) jelentősen megnöveli a vér oxigén szintjét.
Ez az állapot azonban nagymértékben növeli a szabad gyökök kialakulásának lehetőségét, fokozottan károsítja az izmokat és szöveteket.

A Moringa antioxidáns tartalmának köszönhetően segít csökkenteni az oxidatív stresszt, amit a magas szintű fizikai megterhelés okoz.

A sportolók és a hozzájuk hasonlók, nem tudják a legjobb formájukat hozni, ha alultápláltak vagy kiszáradtak.

Manny Pacquiao kedvelt eledele

Manny Pacquaio (becenevén ‘Pacman’) filippínói származású, mára már visszavonult profi ökölvívó, és politikus is jól ismeri a Moringa növényt, melyet a Fülöp szigeteken „Malunggay-nak” hívnak.

Pacquiao a Fülöp-szigetek Sarangani tartományban nőtt fel nagy szegénységben, átlagosan naponta egyszer étkezett… A hányattatott sorsú Pacquaio aztán a sportvilág csúcsára küzdötte fel magát: Pacman titka, hogy szinte minden étkezéshez fogyaszt Moringát!

A filippínó bokszoló életrajzi könyvében a szerző Gary Poole (‘PacMan: Behind the Scenes with Manny Pacquiao the Greatest PoundforPound Fighter in the World’, 2011) is megfogalmazta, ahogy Pacquiao moringa leveleket rágcsált meccsei előtt.

Pacman önéletrajzából megtudhatjuk, hogy a klasszis bokszolót számtalanszor megvádolták azzal, hogy szteroidot és más teljesítményfokozó gyógyszert használ, ám az edzője a kritikusoknak nevetve mondta, hogy Pacquiao titka egy speciális étrend, és semmi több több – Ennek az étrendnek elengedhetetlen része a moringa!

Manny Pacquiao az egyik legnagyobb támogatója a moringa fogyasztásának, még saját márkájú moringás energiaitalt is piacra dobott, „Sting” néven.

Vegetáriánusoknak és vegánoknak is ajánlott, sőt!

A vegetáriánus sportolók gyakran küzdenek azért, hogy megfelelő mennyiségű aminosavhoz és esszenciális aminosavhoz jussanak.

Bár sokan közülük gyakran kiegészítik étrendjüket szója és más fehérje kiegészítőkkel, annak érdekében, hogy megfelelő mennyiségű proteint juttassanak a szervezetükbe, sajnos ezek a növényi alapú termékek nem feltétlenül tartalmazzák az összes esszenciális aminosavat – Sőt, a szója alapú fehérje kiegészítők az allergia kockázatát is magukban rejthetik!

A moringa azonban egyedülálló abban a tekintetben, hogy nagy mennyiségű fehérjét tartalmaz koncentrált formában, valamint megtalálható benne az összes szükséges aminosav is.

Mindemellett javasolt a növényi alapú kalcium pótlás a tejtermékek fogyasztása helyett,  és így csökkenthető a szív és érrendszeri megbetegedések kialakulásának a veszélye.
Fontos lenne, hogy megfelelő mennyiségű kalciumot fogyasszunk, mert ha ez nem történik meg, akkor a csontok pusztulásnak indulnak, különösen 30 éves kor után – Ezt az állapotot nevezzük csontritkulásnak.

Nagyon sok módja van a moringa étkezésbe történő beiktatásának:

  • A legegyszerűbb tea formájában fogyasztani, vagy őrleményként. Utóbbi esetében vízben ajánlott a leginkább feloldani.
  • Sokan a moringa őrleményt levesekbe, pörköltekbe is teszik,
  • vagy egy kis citromos vízzel elkeverve fogyasztják.